loading...
طرفداران سریال خاطرات یک خون آشام
Amir بازدید : 2643 یکشنبه 02 بهمن 1390 نظرات (0)

«امپراطوری پیاده رو» و «بازی تاج و تخت» در صدر 10 سریال تلویزیونی برتر سال 2011 قرار گرفتند...2011 سال پرباری برای اهالی تلویزیون بوده و حال با نزدیك شدن به آخرین روزهای آن،‌ وب‌سایت دیلی بلم فهرستی را از برترین سریال‌های تلویزیونی تهیه كرده كه در آن نام محصولات پربیننده‌ای چون «امپراطوری پیاده رو» و «بازی تاج و تخت» به چشم می‌خورد.(Breaking Bad) سریال شبكه‌ی «ای.ام.سی» درصدر این فهرست 10 عنوانی قرار گرفت. «برایان كرنستون» نقش ضدقهرمان داستان را در این سریال ایفا می‌كند كه می‌توان آن را یكی از ماندگارترین نقش‌های او دانست. كارگردان و نویسنده‌ی «Breaking Bad»، وینس گیلیان است كه تاكنون چهار فصل از آن به روی آنتن برده است.


سریال معروف «بازی تاج و تخت» هم در رتبه‌ی دوم نشست و افتخاری دیگر را برای كارگردان خود به ارمغان آورد. این سریال پربیننده اقتباسی از رمان‌های فانتزی «جی. آر. آر. مارتین» است كه مخاطبان بسیاری را به خود جذب كرده است.

«بازی تاج و تخت» نام اولین رمان این مجموعه كتاب است كه سریالی به همین نام توسط «دیوید بنیوف» و «دی. بی. ویس» از روی آن ساخته می‌شود. شبكه‌ی تلویزیونی «اچ.بی.او» این سریال قرون وسطایی را از 17 ماه آوریل به روی آنتن برده است. با این‌كه مدت زیادی ار پخش «بازی تاج و تخت» نگذشته، این سریال توجه منتقدین و مخاطبان بسیاری را به خود جلب كرده است.

سریال «بازی تاج و تخت» در شصت‌و‌سومین دوره‌ی برگزاری جوایز «امی»، ‌كه به اسكار تلویزیونی معروف است، نامزدی 13 بخش‌ از جمله كارگردانی سریال‌های درام،‌ بهترین سریال درام و بهترین بازیگر نقش مكمل مرد (پیتر دینكلج) و جایزه‌ی بخش طراحی عنوان اصلی را به‌دست آورده است.

مارتین اسكورسیزی هم با «امپراطوری پیاده رو» خود توانست رتبه‌ی سوم این فهرست را به دست بیاورد. این سریال كه از قسمت اول پخش با استقبال قابل‌توجه مخاطبان مواجه شد‌، «استیو بوسمی» را در نقش اول خود دارد. «امپراطوری پیاده رو» از زمان شروع پخش از شبكه‌ی «اچ.بی.او»، تاكنون جوایز معتبری همچون امی را به خود اختصاص داده است. اسكورسیزی برای ساخت سریال «امپراطوری پیاده رو»‌ عنوان بهترین كارگردانی سریال‌های درام تلویزیونی را در جوایز امی 2011 به‌دست آورد. این كارگردان سرشناس برای كسب این جایزه، سازنده‌ی سریال‌های «بازی تاج و تخت» و «قتل» را شكست داد.

این سریال یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های تلویزیونی سال‌های اخیر است. گفته می‌شود برای تولید قسمت اول بین 10 تا 18 میلیون دلار هزینه شده است. استقبال غیرمنتظره‌ی بینندگان از قسمت اول این سریال، موجب تمدید بلافاصله‌ی قرارداد تولید فصل دوم این سریال از شبکه‌ی «اچ.بی.او» شد.

اسكورسیزی هم‌اکنون یکی از تهیه‌کنندگان اصلی این سریال است. قسمت اول این سریال چهار میلیون و 800 هزار نفر بیننده داشت.

چهارمین سریال برتر سال 2011 میلادی «داستان وحشت آمریكایی» نام دارد. طبق گزارشات اخیر این سریال یكی از ترسناك‌ترین تولیدات تلویزیونی بوده كه تاكنون به روی آنتن رفته است.

چند روز پیش اعلام شد بیش از 33 میلیون نفر از تماشای فصل اول سریال «داستان وحشت آمریکایی» به خود لرزیدند. قسمت آخر این سریال ترسناک رکوردشکنی کرد و گفته می‌شود فصل جدید آن در خانه‌ی مخوف دیگری با بازیگران جدید تولید ‌شود.

هر قسمت فصل اول این سریال بطور میانگین دو میلیون و 810 هزار بیننده داشت و در مجموع 12 قسمت فصل اول 33 میلیون و 820 هزار نفر بیننده داشت. البته این آمار بدون احتساب تعداد بینندگان پخش مجدد هر قسمت است.

«پسران بی‌قانون» به كارگردانی «كورت ساتر» دیگر درام جنایی است كه توانست خود را در رتبه‌ی پنجم فهرست برترین سریال‌های 2011 جای دهد. تاكنون 52 قسمت از این سریال به روی آنتن رفته است.

«مرده‌ی متحرك» سریال معروف شبكه‌ی «ای.ام.سی» هم در ششمین رتبه‌ی این فهرست نشست. این درام تلویزیونی با فصل دومش تا سال 2012 هم میهمان مخاطبان خواهد بود. «فرنك دارابونت» این سریال آخرالزمانی را برای «ای.ام.سی» كارگردانی می‌كند.

«انسان بودن» به كارگردانی و نویسندگی «توبی وایت‌
هاوس»، دیگر درام تلویزیونی است كه جزو بهترین‌های سال2011 قرار گرفت و پس از آن «خون واقعی» سریال پرطرفدار شبك‌ِی «اچ.بی.او»، هشتمین سریال برتر سال جاری میلادی لقب گرفت. كارگردان و تهیه‌كننده‌ی این سریال تلویزیونی «آلن بال» است كه سال 2008 اولین فصل آن را با همكاری كمپانی تولیدی «بال» و یك موسسه سرگرمی دیگر منتشر كرد.

داستان این سریال درباره‌ی زندگی خون‌آشام‌ها در كنار انسان‌هاست. بن‌مایه‌ی این اثر تلویزیونی از كتابی به نام «رازهای خون‌آشام‌های جنوبی» نوشته‌ی «چارلین هریس» برگرفته شده است.

نهمین رتبه‌ی فهرست دیلی بلم هم به فصل دوم مینی‌سریال «اسپارتاكوس» رسید. این سریال كه امسال با از دست دادن بازیگر نقش اصلی «اسپارتاكوس» در اثر ابتلا به سرطان‌، نقل محافل شده بود،‌ با به كارگیری بازیگر جدید همچنان محبوبیت خود را حفظ كرد.

فصل اول این سریال اکشن ـ درام ـ فانتزی توسط «میشل هارست»، «ریك جاكوبسون» و «جسی وارن» كارگردانی شد.

سریال «اسپارتاكوس: خون و شن» روایتگر داستان
اسپارتاکوس در 73 سال پیش از تولد عیسی مسیح است. اسپارتاکوس که برده‌ای در روم بود برای گلادیاتوری آموزش می‌دید اما همراه با بردگانی دیگر از مدرسه‌ی گلادیاتورها فرار کرده و اولین قیام بردگان با بیش از 120 هزار جنگجو را رهبری کرد.

در این سریال داستان این گلادیاتور بازسازی شده و داستان‌هایی تخیلی به آن افزوده و از تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای برای ساختن آن استفاده شده است. داستان این سریال، سال‌ها بعد از قیام اسپارتاكوس اتفاق می‌افتد و شخصیت اصلی این سریال چون از قبیله‌ی اسپارتاكوس بوده است، بین مردم به اسپارتاكوس معروف می‌شود.

عنوان دهمین سریال برتر در سال 2011 نیز به سریال كمدی «انجمن» رسید. این سریال آمریكایی محصولی از شبكه‌ی «ان.بی.سی» است كه طرفداران بسیاری دارد و تاكنون سه فصل از آن به كارگردانی «دن هارمون» پخش شده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 731
  • کل نظرات : 3477
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 33821
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 121
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 444
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 9,151
  • بازدید سال : 45,436
  • بازدید کلی : 8,978,656